2013年2月11日月曜日

破壊された<いのりの丘>

2013年1月16日3時のことです。

パカント・ビュハを拠点とするビルマ軍が、迫撃砲でマウ オネ カチンバプテスト教会の<祈りの丘>を攻撃しました。教会堂と十字架も、その砲撃で破壊されました。

いのちを落とす人は、その時はおられなかったようです。しかし、あと何分か遅くなっていたら、祈りのために来ていた女性は命を落としていたといいます。

マウ オネ教会の<祈りの丘>は破壊されました。
マウ オネ教会の祈りの家も壊されました。

しかし、私たちの<いのりの丘>は破壊されてはいけません。


この事件のあと、カチンのバプテスト宛に、私はいのりのメッセージを送りました。

I’m a Japanese Baptist. I pray for Kachin Christians every single day.
I’m trying to encourage Japnese pastors, bible college students, and Christians to keep Kachins in prayer.
We have the same faith in Christ. May our Lord Jesus Christ bless and watch over Kachins.
Remember that many Japanese Baptists are on your side!
Remember that God is on the side of righteous men!
Remember that the Lord is going to bring victory to the righteous and wipe away every tear from their faces!

この悲劇をきっかけに、日本に小さな<いのりの丘>ができました。
この丘が、<いのりの山>になりますように・・・。


0 件のコメント:

コメントを投稿